Зарубіжні країни вже використовують попередні результати ДоСЕН для зміни освітніх політик у своїх містах і регіонах. До прикладу, адміністрація міста Гельсінкі внесла зміни в стратегію розвитку міста на 2021–2025 рр., наголосивши на необхідності покращувати й розширювати практику розвитку соціально-емоційних навичок в учнівства у закладах освіти.
Результати ДоСЕН в Україні так само можуть стати рушієм змін в освітніх політиках на рівні держави, стати пріоритетом у впровадженні НУШ на рівні базової освіти та підтримати тяглість реформи.
У більшості країн дослідження відбувається лише в деяких регіонах чи містах, до прикладу, у Фінляндії це столиця Гельсінкі, в Італії — міста Турин і Болонья, а в Бразилії — штат Сан-Паулу. Вибірка дослідження в зарубіжних країнах становить у середньому 75 закладів освіти та 3 000 учнів і учениць 15-річного віку.
Організатори ДоСЕН в Україні мають амбітну мету — провести дослідження на рівні всієї країни, а не лише певного міста чи області.
На сьогодні сформована репрезентативна вибірка закладів освіти, як міських, так і сільських, загалом близько 230 шкіл.
Україна долучилася до ДоСЕН 2023 року: для нашої країни організатори дослідження зробили виняток, усвідомлюючи цінність і унікальність українського досвіду. Нині Україна готується проводити польовий етап ДоСЕН у вересні-жовтні 2023 року, над чим працюють декілька організацій та установ.
3 квартал 2022 - 1 квартал 2023
2 і 3 квартал 2023
3 квартал 2023 - 2 квартал 2024
Що відбувається
Що відбувається та коли
Модель оцінювання Дослідження соціально-емоційних навичок (Канкараш і Суарес-Альварес, 2019) / Assessment Framework of the Survey on Social and Emotional Skills (Kankaraš and Suarez-Alvarez, 2019)
Відстежити рівень володіння соціально-емоційними навичками як серед 10-річних дітей, які навчаються у Новій української школі, так і серед 15-річних дітей, які пішли до школи перед початком реформи.
Дослідити специфіку, як працюють учительки й учителі, керівництво шкіл та й самі діти, із соціально-емоційними навичками в різних місцевостях, як-то: сільські і міські школи, а також заклади освіти в різних регіонах, зокрема тих, що пережили окупацію рф.
Залучити до опитування також матерів і батьків (або осіб, які їх замінюють), щоб отримати уявлення про їхній вплив на формування соціально-емоційних навичок та візії необхідності цих навичок у сучасному світі.
Адаптувати дослідницькі інструменти до реалій війни рф проти України: додаткова добірка запитань для врахування національного контексту і психологічна експертиза існтурментарію, щоб він був травмочутливим.
З’ясувати ефективність державних програм з формування соціально-емоційних навичок на прикладі 26 шкіл-учасниць всеукраїнського експерименту з упровадження соціально-емоційного та етичного навчання (СЕЕН).
Підґрунтям для них стали праці з емоційного інтелекту Деніела Ґоулмана та найкращі практики соціально-емоційного навчання, а натхненням — заклики Далай-лами XIV до миру, порозуміння, співпереживання та усвідомлення того, що для всіх людських істот спільним домом є планета Земля.
У 26 закладах освіти 5 023 дітей та 425 вчительок і вчителів апробують програму СЕЕН, розроблені й затверджені Міністерством освіти і науки України навчальні програми курсів за вибором для 1–2, 3–4, 5–6 і 7-9 класів (мають гриф «Схвалено для використання в освітньому процесі»).
закладів освіти
дітей
вчительок і вчителів